Spørsmål og svar

Hvordan betaler jeg?

Hos oss betaler du med ditt Master-/Visakort via Nets. Vi tilbyr dessverre ikke faktura og postoppkrav i vår nettbutikk.

Hva med leveringstid?

Forsendelsen tar normalt mellom 1-4 virkedager (avhengig av strekning) fra bestilling til du mottar varene dine. I enkelte perioder (helligdager, helger etc.) kan vår leveringstid være noe lengre. Vi sender deg en mail der du mottar sporingsnummer når vi har fått registrert og behandlet din ordre.

Hvor mye koster frakten?

Vi sender våre pakker med Posten. Fast pris er kr 50 på alt som bestilles i vår nettbutikk. Mottaker varsles om at sendingen er ankommet via SMS/e-post eller hentemelding i postkassen. Velger du å hente bestillingen i butikken, er det gratis.
 
Kan salgsvarer returneres?

Iht. angreretten som er gjeldene kan du returnere varer uavhengig av om den var kjøpt på salg eller ei.

Hvordan returnerer jeg varer?

Iht. kjøpsloven har du 14 dagers angrerett på alle varekjøp. Tiden løper fra du henter pakken på postkontoret. Det er viktig at du fyller ut det vedlagte angrerettskjema som ligger i esken og returnerer pakken til oss. Alle varer som returneres må være i samme tilstand som da du mottok varen. Merkelappene må være på.

Hvem betaler retur av varer?

Du som kjøper dekker selv kostnaden ved retur av varer. Dette gjelder IKKE hvis dette er en reklamasjon. Hvis så er tilfelle, ber vi deg ta kontakt per e-mail til shop@minstefore.no eller pr telefon 907 02 123. Vi vil anbefale at du sender returen med sporingsnummer og sender dette til oss. Dette fordi pakken er ditt ansvar inntil vi har mottatt den.
 
Hva gjør jeg hvis varen ikke passer og ønsker ny størrelse?

Da tar du kontakt med oss per mail på shop@minstefore.no. Har vi rette størrelse sender vi deg gjerne en ny. Fyll ut angrerettskjema som ble levert med varene og returner til oss. Vi sender deg en mail når vi har mottatt returen og bekrefter at vi sender ny vare til deg.

Hva skjer om produktet jeg har bestilt er utsolgt?

Vår nettbutikk styres elektronisk, og da kan det dessverre forekomme at varen du har bestilt er utsolgt. Hvis så er tilfelle, vil du motta en mail fra oss der vi annullerer hele ordren eller bare varen som er utsolgt.

Uavhentede pakker

Hvis ikke pakken blir hentet innen tidsfrist, vil den bli returnert til Minste Føre. Du som kunde vil bli belastet med kr 200 i gebyr.

Sender dere til utlandet?

Nei dessverre, kun i Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen.
 
Hva hvis jeg ønsker noe annet?

Da fyller du ut retur/angrerettskjema, og returnere varen. Returen vil bli behandlet og du vil få pengene tilbake. Legg inn ny bestilling i nettbutikken.
 
Får jeg melding om mottak av varer som er sendt i retur?

Du vil motta en mail fra oss når vi har registrert og behandlet din retur. Vi er daglig på post kontoret, så pakken hentes normalt ved ankomst. Vi kan i enkelte perioder ha stor pågang, slik at behandlingstiden kan bli litt lengre.

Kan dere holde av varer?

Det går dessverre ikke. Nettbutikken vår reguleres elektronisk og vi kan derfor ikke gjøre en vare utilgjengelig for andre ved å holde av varer.

Hvis utsolgt, har dere varen i butikk eller kan dere bestille?

Vi samkjører vår butikk og nettbutikk, så hvis varen er utsolgt i nettbutikk er den heller ikke tilgjengelig i vår butikk. Ta kontakt hvis noe er utsolgt, så sjekker vi om varen ligger i bestilling hos leverandør.

Jeg har problemer med nettbutikken, hvem kontakter jeg?

Da sender du oss en mail på shop@minstefore.no eller tar kontakt med oss på telefon 907 02 123.

(Kunde service åpent 10.00.-16.00, lørdag/søndag stengt)